A Hangszeresek Országos Szövetségét (HANOSZ) 2003-ban 12 hangszereket, audiovizuális és fénytechnikai eszközöket gyártó, forgalmazó és importáló magyar vállalat hozta létre. Legfontosabb célkitűzésüknek tekintették, hogy közösen, olyan területeken érjenek el eredményeket, melyeken a szövetség tagjai külön-külön kevésbé lehetnek sikeresek. A HANOSZ azóta rendkívül aktív érdekképviseleti szervezetté nőtte ki magát, hiszen többek között a negyedévente megjelenő Music Media Magazin szerkesztése és Közép-Kelet Európa legnagyobb zenei kiállítása a Budapest Music Expo szervezése kötődik a nevéhez. Az Öröm a zene tehetségkutató sorozat és díj valamint a méltán híres Gitármánia tábor is a HANOSZ fennhatósága alatt működik. Ezen kívül rendszeresen dolgozik együtt a legnagyobb zeneipari és kulturális szervezetekkel, s tagjainak száma már jóval a negyven felett jár.
2003- 12 hangszereket, audiovizuális és fénytechnikai eszközöket gyártó, forgalmazó és importáló magyar vállalat hozta létre a HANOSZ-t
A 2004-2005-ös években olyan nagy horderejű témakörökben indult el a munka, mint:
- az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának és támogatottságának elérése,
- egy márka-semleges saját folyóirat elindítása,
- saját kiállítás megszervezése
- a hangszer-kereskedelem színvonalának általános javítása,
- etikai kódex megalkotása, vagy új tehetséggondozási stratégiák megalkotása, működtetése.
Mivel azonban a HANOSZ saját területének úttörője volt, így számos nehézséggel – elsősorban a korábban kialakult rossz irányba mutató elvi rendszerek és meghatározott feladatok gyakorlatba ültetésével – kellett megbirkóznia.
2006-ban a HANOSZ főállású alkalmazottakkal egy önálló irodát indított, melynek feladata a korábban megfogalmazott célok gyakorlati megvalósítása lett. Ennek köszönhetően szeptemberben megrendezésre került az első „Hangfoglalás” Hangszer- Hang- Fény- Stúdiótechnikai kiállítás a Millenáris területén 15.000 látogató érdeklődésével, valamint klubfesztivál Budapest öt élőzenés szórakozóhelyén és szakmai kerekasztal-beszélgetések a zene és a zenélés jövőjéről.
2007-ben a tagság létszáma az induló évéhez képest a duplájára nőtt. Ebben az évben jelent meg első alkalommal a Hangfoglalás Magazin, mely ekkor még csak a kiállítás programfüzetének összevonása az Instrument Magazin aktuális számával. Ugyanakkor ez a magazin már a következő megjelenésétől a „Hangfoglalás Magazin” nevet vitte tovább.
A HANOSZ már a jelentősen megnövekedett előzetes érdeklődés miatt a Hangfoglalás kiállítást, a kísérő klubfesztivált és nemzetközi szakmai konferenciát (melyen 11 európai ország zenei exportirodái vettek részt) a SYMA Sport- és Rendezvényközpontba helyezte át.
Duplájára nőtt a programok száma, a kiállítás látogatóinak száma 17.000 főre növekedett, míg a kísérő rendezvényeken is 6-8.000 látogató vett részt.
2008-ra a HANOSZ jelentős együttműködő partneri kapcsolatokat épített ki a Magyar Színháztechnikai Szövetséggel, a Magyar Zene- és Művészeti Iskolák Szövetségével, a Hangszermíves Céh-el, a Magyar Hangszerkészítők Országos Szövetségével, a MAHASZ-al, a ProArt-al, a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetével, a Magyar Zenei Exportirodával, mely szervezetek kivétel nélkül önálló megjelenést kapnak a Hangfoglalás kiállításon.
A PANKKK program vezetőivel kiegészülve, a HANOSZ nagyszabású szakmai konferenciát szervezett a kiállítás idején, melynek fő témái: a zeneoktatás jövője, a tehetségkutatás és gondozás távlati szerepe, zenei iparági kerekasztal-beszélgetések kezdeményezése, újszerű utak az élő zene és a zenélés népszerűsítésére.
Szintén ebben az évben – hazánkban első alkalommal – a háromnapos esemény élő, internetes közvetítését követhették az érdeklődők a www.hangfoglalasonline.hu oldalon, s az élő anyagok rögzített verzióinak szerkesztett változataival elindult a „Hangfoglalás TV” YouTube csatornája, mely már az induló év végére 80.000, 2012-ig több, mint 500.000 látogatót könyvelhetett el.
2009 tavaszán a HANOSZ útjára indította a „Hangfoglaló Hétfő” elnevezésű ének-zenei versenyt, melyen általános és középiskolák vehettek részt nagyon különleges módon. Egy megadott, hazai dalt, egy meghatározott időpontban, az egész országban egyszerre kellett előadniuk. Az előadásról videó-felvételt készítettek, melyeket szakmai zsűri értékelt, és a legjobbnak talált előadást 1.000.000Ft.- értékű hangszer, illetve hangtechnikai eszközbeszerzéssel jutalmazza.
Ezt a programot három éven keresztül változatlan formában tartotta meg a HANOSZ, majd 2012 óta „Hangfoglaló Magyarország” néven 19 regionális tehetségkutató fesztivállal közösen újragondolva rendezi meg a mai napig.
A nyár elején a HANOSZ mini Hangfoglalás kiállítással járult hozzá a Szerzők Egyesületének gyermeknappal egybekötött pedagógusnapi programjához, 12.000 gyermek résztvételével. Majd a nyár további részében hasonló mini kiállítással támogatta A Zene Ünnepe - Thanks Jimi Fesztivált, melyen 300 gitáros játszotta egyszerre a Hey Joe című „klasszikust”.
Ebben az évben a HANOSZ tagjainak száma 37-re növekszik, a hangfoglalás látogatói száma eléri a 26.000 főt, a zenei programok száma meghaladja a 200-at.
2010-ben a HANOSZ, a Hangfoglalás kiállítás és Magazin, a SONY Music, a Gitármánia Tábor és a Thanks Jimi Fesztivál közösen hirdette meg – talán – minden idők legnagyobb hazai gitáros tehetségkutatóját, a „KI LESZ AZ ÉV LEGJOBB ÚJ GITÁROSA?” című versenyt, amely gyakorlatilag egész évben zajlott, 120 hazai tehetség nevezésével. Döntőjére a „Gitármánia Tábor”-ban, gálaelőadására pedig a Hangfoglaláson került sor. A teljes sorozatot 420.000-en követték az interneten.
Ebben az évben a HANOSZ stratégiai megállapodást kötött a Magyar Színháztechnikai Szövetséggel, melynek eredményként a színháztechnikai szakma állandó kiállítása a SceniTech is a Hangfoglalás területén belül került megrendezésre.
Szintén stratégiai megállapodás köttetett a Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus, a PANKKK Programiroda és a HANOSZ között a hazai zenei oktatás, tehetségkutatás, valamint a zenei produkciók kiteljesedéséhez szükséges technikai és iparági háttér tudatos, összehangolt fejlesztéséről, ez irányú iparági találkozók, szakmai kerekasztalok, konferenciák szervezéséről. A HANOSZ tovább erősítette partneri kapcsolatát a Szerzők Egyesületével, az Artisjus-al és a Magyar DJ Szövetséggel. A Hangfoglalás rendszeres programjává vált a Producer DJ Találkozó is, amely hazánk egyik legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye.
Ebben az évben a HANOSZ tagsága meghaladta a 40 tagot, a Hangfoglalás látogatottsága elérte a 40.000 főt, a kiállítók száma 100 fölé emelkedett, a programok száma megközelítette a 300-at.
2011-re a Hangfoglalás lett Közép-Kelet-Európa legjelentősebb hangszeres eseménye. A HANOSZ-nak a gazdasági válság ellenére sikerült megőriznie a rendezvény ingyenességét, továbbá 8.500m2-re emelni a kiállítási területet, a programok száma elérte a 320 zenei eseményt három nap alatt, a látogatók száma pedig 47.000 főre nőtt.
2012-ben a HANOSZ újrafogalmazta a Hangfoglaló Hétfő gondolatát és a Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus segítségével 19 évtizedek óta működő regionális tehetségkutató összekapcsolásával az egész országot lefedő könnyűzenei tehetséggondozó sorozattá alakította azt, „Hangfoglaló Magyarország” néven.
A sorozat perodikája azóta a Hangfoglaláson minden évben megrendezett csúcs döntőhöz igazodik. A fődíj továbbra is 1.000.000Ft.- értékű hangszer és hangtechnikai eszközbeszerzés a győztes zenekar számára, valamint a Hangfoglalás nagyszínpadain történő bemutatkozási lehetőség, az élő internetes videó közvetítéssel járó nézettség, s az ebből származó professzionális hang és képanyagok.
A HANOSZ szintén ebben az esztendőben vett részt első alkalommal a Nagy Sportágválasztó társrendezvényén, a „Nagy Hangszerválasztón”, amelyen 15.000 látogató – elsősorban szervezett iskolai csoportok és családok – vettek részt.
A HANOSZ tagjainak száma 44-re emelkedett, a Hangfoglalás látogatói létszáma meghaladta az 50.000 főt területe 12.000m2-re bővült, s ebben az évben első alkalommal hangerőszintek szerint három teljesen elkülönített térben zajlottak a fő események.
2013 a HANOSZ életében számos új kezdeményezést hozott. A nyár elején tagként lépett be az EURICCA (Európai Kulturális Klaszter) hálózatába. Zenélni... címmel országos mozgalmat indított, melynek célja a zenélés örömének és fontosságának társadalmi hangsúlyozása, a zenélés szeretetének újra divatba hozása. A teljes Hangfoglalás rendezvényt alárendelte a mozgalom kiteljesítésének, s így Zenélni Aréna, Zenélni Workshop, Zenélni Nemzetközi Konferencia, és Zenélni Klubfesztivál névre keresztelte az év valamennyi Hangfoglalás programját.
„Zenélni” díjat alapított és adott át 13 olyan embernek, akik azért kapták a szakmai elismerést, mert a hangszeres-élőzene népszerűsítése iránti elkötelezettségüket, és az ebben az irányban kifejtett aktivitásukat díjazták az alapítók. A díjazott kategóriákban az év Zenélni díjas Zenepedagógusa: Póka Egon, a Kőbányai Zenei Stúdió igazgatója. Hangszeres zenésze: Lukács Peta gitáros, Szabó András dobos, Németh Alajos és Szappanos György basszusgitáros, illetve Jankai Béla billentyűs. Zenekara: Roy és Ádám Trió. Énekese: Czutor Zoltán. Hangmérnökei: Turcsán András és Baranya Tamás (TLS Zeneház). Hangtechnikusa: Takács László. Hangszerjavító műhelye: Vintage' 52. Világosító és Látványtechnikusa: Lenzsér Attila. Zenei újságírója: Danev György. Zeneiparért kategóriában: Gőz László, a Budapest Music Center igazgatója.
A HANOSZ fennállásának 10 éve alatt teljes infrastrukturális és szakmai támogatást nyújtott az ekkor már 20 éve működő „Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor” számára.
2014-ben a Ziroda Art Media Management (vezetője Gallyas Igor) stratégiai koncepciója szerint a HANOSZ új alapokra helyezte szakmai és operatív működését, új célokat fogalmazott meg és a célok eléréséhez új eszközöket is alkalmazott:
Elemeztük, értékeltük a HANOSZ történetét, munkáját, eredményeit, céljait. Ezt követően mind a HANOSZ saját szakmai tevékenységét, mind hazai és nemzetközi zenei-szakmai környezetben betöltött szerepét, feladatait, céljait újraértelmeztük.
Ennek megfelelően alakítottuk ki a www.hanosz.hu új tartalmait, megjelenését.
- www.musicmedia.hu címen új online szakmai kiadványt indítottunk.
- Az alapvető célok meghagyása és újabb célok megfogalmazása mellett - a „Zenélni” mozgalmunkat „ÖRÖM A ZENE!” névvel folytattuk. Tehetségkutatónkat az országos sajtó bevonásával, a résztvevők még jelentősebb jövőbeni szakmai és médiatámogatásával szervezzük.
- A Hangfoglalás lap 2014 szeptembertől MUSIC MEDIA MAGAZIN címen, bővített tartalommal, új tematikával és megújult külsővel jelenik meg.
- A Hangfoglalás Hangszer, Hang, Fény Stúdiótechnika Kiállítás neve BUDAPEST MUSIC EXPO-ra változott, online elérhetősége a www.budapestmusicexpo.com . A koncepcionális, tartalmi előrelépéseken túl a HANOSZ valamennyi tevékenységének grafikai, kommunikációs tartalmait is megújítottuk.
2015-ben igyekeztünk a lehető legszorosabbra fűzni együttműködésünket valamennyi partnerünkkel. Stratégiai együttműködési megállapodást írtunk alá az MPRT vezetőivel. Az év elején számos hazai szakmai szervezettel közösen vettünk részt a Cseh Tamás Program által kezdeményezett szakmai egyeztetéseken, melyek a program kiszélesítésének és eredményesebb működésének segítését szolgálták.
10. alkalommal szerveztük meg a BUDAPEST MUSIC EXPO-t, amelyen harmadik alkalommal kerültek átadásra az ÖRÖM A ZENE díjak. Hetedik döntőjéhez érkezett az ÖRÖM A ZENE tehetségkutató sorozat. Első alkalommal - és óriási sikerrel - zártuk az ÖRÖM A ZENE tehetségkutató csarnokot, amelyben a csarnok három színpadán az ÖRÖM A ZENE sorozat döntősei, a Cseh Tamás Program, a Kőbányai Zenei Stúdió és a Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor ifjú tehetségei szerepelhettek a kiállítás mindhárom napján.
A kiállítást követően Andrásik Remo a HANOSZ főtitkára a következőket mondta:
"A 2015-ös év számomra arról lesz emlékezetes, hogy nagyszerű, együttműködésekben bővelkedő - változatos és minőségi - program jöhetett létre, az MPRT, a Cseh Tamás Program, a ProArt, az Artisjus és minden partnerünk, kiállítónk professzinális hozzáállásának jóvoltából. Úgy érzem, hogy méltó módon sikerült megünnepelnünk ezt a kerek évfordulót."
2016-ban a HANOSZ jelentős feladatok elé nézett... Az év elején székhelyet és irodát váltott, és két új munkatárssal erősítette meg a működését.
Muzsnyai Márti - ügyintézés, szervezés
Tel.: 06/70-366-1003
E-mail: szervezes@hanosz.hu
Sipos Ilona - pénzügy, adminisztráció
Tel.:06/1-371-20-40
E-mail: iroda@hanosz.hu
Ebben az évben a csaknem egy évtizede állandó helyszínen megrendezett Budapest Music Expo-t, elköltöztettük, s mindeközben elindult az ÖRÖM A ZENE ISKOLA is, amellyel teljessé vált a HANOSZ Öröm a Zene társadalmi programja.
2017-ben nagyszerű rendezvények egész sorozatába vágott bele a HANOSZ. Februárban útjára indult hazánk első és egyben legnagyobb könnyűzenei oktatási sorozata a Hangszert a kézbe, amely év végére 12 - egyenként egy-egy hetes - állomáson 35.000 látogatóhoz vitte közelebb a hangszerrel élés és az aktív zenélés nagyszerűségének üzenetét. A sorozat 2017. évi állomásai voltak:
Nyáron szinte elmaradhatatlan a Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor, amely 2017-ben már 24. alkalommal került megrendezésre.
Az Öröm a zene Tehetséggondozó programja ebben az esztendőben már 22 állomással zajlott, amelyben egész évben közel 500 zenekar került meghallgatásra és közülük a legjobbak díjazásra is.
Idén is megrendezésre került a Budapest Music Expo, amelyre 41.000-en voltak kíváncsiak. Az expón átadásra kerültek az idei Öröm a zene díjak 12 kategóriában. A HANOSZ ezzel a hangszeres-élőzene népszerűsítése iránti elkötelezett személyeket kívánta elismerni. Az év zenésze Kaszás Péter, közönségdíjasa Kékkői Zalán, az év helyszíne a szarvasi Zebra Klub, az év zenepedagógusa Maróthy Zoltán, az év felfedezettje a Kölyök, az év hangmérnöke Elek György, az év hangtechnikusa Fekete Gábor »G, az év fény- és látványtechnikusa Varga Ferenc, az év hangszerjavítója Kui István, az év zenei újságírója Cselőtei László és Lénárd László, az év különdíjasa Bajnai Zsolt, a Cseh Tamás Program kollégiumi vezetője, a Budapest Music Expo nagydíjas terméke a Vox VM50 mini gitárerősítő fej lett.
Az Öröm a Zene országos tehetségkutató döntőjét az AŽUR nyerte, így a zenekar a Hangszeresek Országos Szövetsége (Hanosz) jóvoltából 1 millió forint értékű hangtechnikai felszereléssel, a Cseh Tamás Program felajánlásának köszönhetően pedig 2 milliót érő egyedi pályázattal gazdagodott.
November elején szövetségünk több taggal és egy előadással képviseltette magát a LEGYEN A KÖNNYŰZENE IS MINDENKIÉ! című oktatási konferencián.
November utolsó napján a HANOSZ belépett a MUSIC HUNGARY szövetségbe, s alapítóként vesz részt az elkövetkező év munkájában.
2018-ban folytatódott hazánk első és egyben legnagyobb könnyűzenei oktatási sorozata a Hangszert a kézbe.
A 2017-ben indult sorozat eddigi összes állomásán 66.000 látogató vett részt.
Az idei évben 25 éves lett a Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor, ahol rekordszámú résztvevővel vágtunk neki a szülinapi hétnek. Történetünk során első alkalommal tartottunk egész héten elektronikus zenei képzéseket és díjaztuk is a legtehetségesebbnek, legszorgalmasabbnak talált elektronikus zenei tehetséget.
A tábor második napján elképesztő számú, 65 zenekar alakult és az utolsó napi gálakoncertre 76-an iratkoztak fel. Ezzel leköröztük saját tavalyi – már akkor is illuzórikusnak tűnő – rekordunkat.
Természetesen rekordszámú fotó is készült a tábor történéseinek pillanatairól, amelyek megtekinthetők a: https://www.facebook.com/pg/Gitarmania/photos/ oldalon.
Az Öröm a zene Tehetséggondozó programja ebben az esztendőben már 25 állomással zajlott. Minden regionális tehetségkutatón átadásra került egy-egy Újfalusi Gábor Díj, amellyel a kimagasló zenei tehetségeket díjazta a sorozat. A döntőbe került zenekarokat és az Újfalusi Díjban részesült előadókat a http://www.musicmedia.hu/rm-a-zene-dnto-a-budapest-music-expo-n-20181001 találhatjuk meg.
Természetesen a 13. Budapest Music Expo is megrendezésre került a Hungexpo G és F csarnokában, ahol három napon keresztül szólt a zene. Rengetegen érkeztek a rendezvényre azért, hogy kipróbálhassanak hangszereket, megnézzenek bemutatókat és részt vegyenek szakmai előadásokon. A Budapest Music Expóra több tízezer ezer ember látogatott ki.
A három nap alatt nyitástól zárásig szóltak a gitárok, a dobok, a zongorák és egyéb hangszerek, kütyük. A rendezvény ideje alatt közel háromszáz hangszerbemutató és koncert zajlott.
Itt zárult az Öröm a Zene országos tehetségkutató döntője. A versenyt a Fangler's nyerte, így a zenekar a Hangszeresek Országos Szövetsége (Hanosz) jóvoltából 1 millió forint értékű hangtechnikai felszereléssel, a Hangfoglaló Program felajánlásának köszönhetően pedig 2 milliót érő egyedi pályázattal gazdagodott. Mellettük három együttes kimagasló tehetségét ismerte el a zsűri különdíjjal, ők a Nene, a Ruby Harlem és a Carson Coma.
A Hanosz idén is kiosztotta az Öröm a Zene Díjat 12 kategóriában. Ezzel a hangszeres-élőzene népszerűsítése iránti elkötelezett személyeket kívánta elismerni. Az év zenésze Köteles Leander, az év helyszíne az Analog Music Hall, az év zenepedagógusa díjat idén nem egy tanár, hanem egy intézmény, a Kőbányai Zenei Stúdió kapta. Az év felfedezettjei Berkes Olivér és Závodi Marcell, az év hangmérnöke Mohai György, az év hangtechnikusa Bácskay Gábor, az év fény- és látványtechnikusa Magony Zoltán, az év hangszerjavítója Medgyesi Tibor, az év zenei újságírója Hegedűs István, az év különdíjasa Jantyik Zsolt, a Budapest Music Expo különdíjas terméke a Pearl MinicPro Dobmodul és Pearl E-merge elektromos dob lett.
"A 13. expó számomra jelenleg a legkedvesebb az összes eddigi közül, mivel az idei évben számtalan olyan jelentős történést sikerült megvalósítanunk, amit ezelőtt még senki sem csinált Magyarországon" – mondta Andrásik Remo főszervező. - Ilyen például a Magyar Gitárosok Fala, amivel tiszteleghettünk számos ma élő és alkotó gitáros előtt, vagy az oktatási szekció, amely páratlan összefogással jött létre. De említhetném a 93 szakmai programot is.
Az eseményről készült képgalériák az alábbi linkeken érhetők el:
2019-ben folytatódott hazánk legnagyobb könnyűzenei oktatási sorozata a Hangszert a kézbe.
A 2017-ben indult sorozat eddigi összes állomásán már több, mint 90.000 látogató vett részt.
Idén is átadta a Hangszeresek Országos Szövetsége az Öröm a Zene Szakmai díjakat 12 kategóriában, elsősorban zeneipari háttérembereknek. A Gyálon tartott eseményen megtartották az Öröm a Zene tehetségkutató-hálózat nagydöntőjét is, amit az ANTARES nyert.
A Hangszeresek Országos Szövetsége 2009 óta rendezi meg az Öröm a Zene (korábbi nevén Hangfoglaló Hétfő, majd Hangfoglaló Magyarország) tehetségkutató sorozatot, amely mára – az NKA Hangfoglaló Program hathatós támogatásával – a Kárpát-medence legnagyobb szakmai tehetségkutató sorozatává vált. Összesen 26 állomása van, amelyből 19 megyei és egy fővárosi, 5 határon túli (erdélyi, vajdasági és felvidéki). Az elmúlt hétvégén e tehetségkutatók nyertesei mérték össze tudásukat Gyálon, az Arany János Közösségi Házban. Az együtteseket egy négytagú zsűri véleményezte, nevezetesen Andrásik Remo zenész, a Hangszeresek Országos Szövetsége főtitkára, az Öröm a Zene sorozat szervezője, Lombos Márton dalszövegíró, a Hangfoglaló Program mentora, Rozsonits Tamás zenész, szakíró, a Hangfoglaló Program munkatársa és Vörös István zenész, a Hangfoglaló Program Kollégiumának testületi tagja. A grémium végül az ANTARES zenekarnak adta a fődíjat, akik így a HANOSZ-tól 1 millió forint értékben kapnak hangtechnikai berendezést, és 2 millió forinttal támogatja őket a Hangfoglaló Program.
Gyál Város Önkormányzatának különdíjait kapták a MARGO és az ANTARES zenekarok.
A döntőben felépő zenekarok a következők voltak:
Mirror (Kecskemét – Öröm a zene)
HoryZone (Vásárkút – 5. Szlovákiai Magyar Könnyűzenei Szemle)
Third Planet (Balatonboglár – Légrádi Antal XXII. Tehetségkutató Rockfesztivál)
Abigéll (Eger – Éter Fesztivál)
Tuan Limited (Szombathely – Jam Music – Öröm a Zene)
Summer Freeze (Zalaegerszeg – Mutasd Meg Magad - Öröm a Zene Tehetségkutató)
Soundflash Memory (Szeged – Amatours Tehetségkutató)
Heedless Elegance (Herend – III. Élő-Zene Tehetségkutató)
Perfect Pill (Tatabánya – XXIV. Peron Music Tehetségkutató)
Fiúk (Sopron – Sop-rock Amatőr Tehetségkutató Fesztivál)
Nest of Plagues (Balassagyarmat – Öröm a zene)
Antares (Budapest – Fülesbagoly Tehetségkutató)
Indeed (Paks – XXI. Öröm a Zene Paksi Országos Amatőr Pop-Rock-Jazz Fesztivál)
Cedar Knoll (Pécs – Z Faktor Tehetségkutató)
Z.enemi (Miskolc – Helynekem Helyfoglaló Zenei Tehetségkutató Fesztivál)
Tiansen (Szarvas – Dobbantó)
Touch Me Not (Magyarkanizsa – Élő-Zene Tehetségkutató)
Polytrip (Szigetszentmiklós – XV. Roxiget Rockzenei fesztivál és tehetségkutató verseny)
4S Street (Kolozsvár – öröm a zene)
Road Of Life (Székelyudvarhely – Székelyföldi 7. Peron Music Tehetségkutató)
Periscope (Nyíregyháza – Hooliwood-i Sztárok Tehetségkutató)
Margo (Martonvásár – Fülesbagoly Tehetségkutató)
1LIFE (Törökszentmiklós – AztaQ)
Kovács Tamás Band (Hajdúszoboszló – XIII. Szobrock)
A kétnapos rendezvény végén a HANOSZ kiosztotta az Öröm a Zene Szakmai Díjakat 12 kategóriában. Ezzel a hangszeres-élőzene népszerűsítése iránti elkötelezett személyeket kívánta elismerni:
Az év zenésze Szebényi Dániel, Freddie, a Kowalsky meg a Vega és a Zoli Band billentyűse. Az év helyszíne a Dürer Kert. Az év zenepedagógusa díjat Martonosi György, a hazai ütőhangszeres és jazzkultúra meghatározó egyénisége vette át. Az év felfedezettjei az Antares zenekar, az év hangmérnöke Herczeg Péter, az év hangtechnikusa Csepregi Géza. Az év fény- és látványtechnikusa ifj. Fejes Tamás, az év zenei újságírója Daróczi-Végh Péter, a Jazzy Rádió főszerkesztője, az év különdíjasa Pap Tibor, a Peron Music Alapítvány elnöke. Az év hangszerjavító műhelye a Fibenare, az év terméke a PhoneStar prémium hanggátló rendszer.
2019-ben a Hangszeresek Országos Szövetsége hosszas mérlegelést követően arra a döntésre jutott, hogy a Hangfoglalás – Budapest Music Expo-t 2020-ban rendezzük meg.
Rendezvényünket a jövőben is szeretnénk olyan formában megtartani (pl.: ingyenes látogathatóság, ingyenes kiállítási lehetőség az oktatási és a közérdeket képviselő szférának.), amely a lehető legszélesebb kör számára teszi igazi zenei ünneppé ezt a három napot. Ennek szellemében dolgozunk a megvalósításon.